Kundprojekt

Personaliseringsimplementation
B2C
Personligare kundresa, mätbara resultat—så hjälper Remotion Byggmax att växa online
Med en use case-driven roadmap har Remotion hjälpt Byggmax att implementera personalisering i sin e-handel. Resultatet? Ett nytt arbetssätt med aktivt kampanjearbete, kontinuerlig testning och påvisad effekt på försäljningen.

Personaliseringsimplementation
B2C
Personligare kundresa, mätbara resultat—så hjälper Remotion Byggmax att växa online
Med en use case-driven roadmap har Remotion hjälpt Byggmax att implementera personalisering i sin e-handel. Resultatet? Ett nytt arbetssätt med aktivt kampanjearbete, kontinuerlig testning och påvisad effekt på försäljningen.

Personaliseringsimplementation
B2C
Personligare kundresa, mätbara resultat—så hjälper Remotion Byggmax att växa online
Med en use case-driven roadmap har Remotion hjälpt Byggmax att implementera personalisering i sin e-handel. Resultatet? Ett nytt arbetssätt med aktivt kampanjearbete, kontinuerlig testning och påvisad effekt på försäljningen.

Strategi & Konceptutveckling
B2C
Retail media som resultatdrivare
Adlibris valde att arbete långsiktigt med Remotion för att ta fram och införa en ny strategi för Retail Media.

Strategi & Konceptutveckling
B2C
Retail media som resultatdrivare
Adlibris valde att arbete långsiktigt med Remotion för att ta fram och införa en ny strategi för Retail Media.

Strategi & Konceptutveckling
B2C
Retail media som resultatdrivare
Adlibris valde att arbete långsiktigt med Remotion för att ta fram och införa en ny strategi för Retail Media.
Inlägg
Alla
Artiklar
Nyheter
Arkiv

1 dec. 2025
1 min
Musti Group – Ett samarbete som tar fart igen!
Vi på Remotion är mycket stolta och glada över att återigen få välkomna Musti Group som kund. Det är ett uppdrag som är extra roligt eftersom det markerar en återkomst – vi jobbade nära Musti Group redan för över fem år sedan.

18 nov. 2025
1 min
Personaliseringsworkshop med Rasmus Houlind
Vi genomförde en inspirerande workshop med fokus på personalisering och kundupplevelse tillsammans med Agilic och Rasmus Houlind. Deltagarna delade erfarenheter och kom hem med konkreta idéer för att implementera i sina organisationer.

23 okt. 2025
5 min
MadTech 2025! Där Teknik, Data & Kreativitet Möts
MadTech 2025 samlade nästan 500 deltagare för att utforska framtidens marknadsföring där teknik, data och kreativitet möts. En dag fylld av AI, innovation och inspiration.
Visa mer
Inlägg
Alla
Artiklar
Nyheter
Arkiv

1 dec. 2025
1 min
Musti Group – Ett samarbete som tar fart igen!
Vi på Remotion är mycket stolta och glada över att återigen få välkomna Musti Group som kund. Det är ett uppdrag som är extra roligt eftersom det markerar en återkomst – vi jobbade nära Musti Group redan för över fem år sedan.

18 nov. 2025
1 min
Personaliseringsworkshop med Rasmus Houlind
Vi genomförde en inspirerande workshop med fokus på personalisering och kundupplevelse tillsammans med Agilic och Rasmus Houlind. Deltagarna delade erfarenheter och kom hem med konkreta idéer för att implementera i sina organisationer.
Visa mer
Inlägg
Alla
Artiklar
Nyheter
Arkiv

1 dec. 2025
1 min
Musti Group – Ett samarbete som tar fart igen!
Vi på Remotion är mycket stolta och glada över att återigen få välkomna Musti Group som kund. Det är ett uppdrag som är extra roligt eftersom det markerar en återkomst – vi jobbade nära Musti Group redan för över fem år sedan.

18 nov. 2025
1 min
Personaliseringsworkshop med Rasmus Houlind
Vi genomförde en inspirerande workshop med fokus på personalisering och kundupplevelse tillsammans med Agilic och Rasmus Houlind. Deltagarna delade erfarenheter och kom hem med konkreta idéer för att implementera i sina organisationer.
Visa mer
Webinar
Alla
Kommande
Titta nu

Titta nu
Svenska
AI-synlighet 2025
Organisk trafik minskar dramatiskt i takt med att AI-genererade svar och agenter tar över allt fler steg av kundresan. Företag som inte anpassar sig riskerar att tappa både trafik, synlighet och relevans—innan de ens märkt av vad som hänt.

Titta nu
Svenska
AI:s påverkan på brand building & sökordsannonsering
Hur påverkar AI egentligen framtidens sätt att bygga varumärke och annonsera via sök? I detta webinar gästas vi av Elias Malm från Google för att se hur man kan arbeta med skalbarhet och kreativ höjd.

Titta nu
Svenska
Den kompletta digitala kundresan för B2B
Från nykundsbearbetning till leadshantering
Vill du ta din digitala leadgenerering till nästa nivå? Letar du efter sätt att driva mer relevant trafik och skapa en smidigare kundresa online? Då är detta webinar något för dig!
Visa mer
Webinar
Alla
Kommande
Titta nu

Titta nu
Svenska
AI-synlighet 2025
Organisk trafik minskar dramatiskt i takt med att AI-genererade svar och agenter tar över allt fler steg av kundresan. Företag som inte anpassar sig riskerar att tappa både trafik, synlighet och relevans—innan de ens märkt av vad som hänt.

Titta nu
Svenska
AI:s påverkan på brand building & sökordsannonsering
Hur påverkar AI egentligen framtidens sätt att bygga varumärke och annonsera via sök? I detta webinar gästas vi av Elias Malm från Google för att se hur man kan arbeta med skalbarhet och kreativ höjd.
Visa mer
Webinar
Alla
Kommande
Titta nu

Titta nu
Svenska
AI-synlighet 2025
Organisk trafik minskar dramatiskt i takt med att AI-genererade svar och agenter tar över allt fler steg av kundresan. Företag som inte anpassar sig riskerar att tappa både trafik, synlighet och relevans—innan de ens märkt av vad som hänt.

Titta nu
Svenska
AI:s påverkan på brand building & sökordsannonsering
Hur påverkar AI egentligen framtidens sätt att bygga varumärke och annonsera via sök? I detta webinar gästas vi av Elias Malm från Google för att se hur man kan arbeta med skalbarhet och kreativ höjd.
Visa mer
Event
Alla
Kommande
Tidigare

16 okt. 2025
Anmälan stängd
MadTech 2025
MarTech, AdTech och Data
Remotion är stolta att för andra året i rad presentera MadTech 2025, en heldag dedikerad till de senaste innovationerna inom MarTech, AdTech och Data.

26 juni 2025
Anmälan stängd
Lärdomar från en digital framgångssaga
Tillsammans med vår gäst ECCO och partner Insider, utforskar vi tillsammans med Insider hur man kan skala upp personalisering, lansera kampanjer snabbare och skapa kundupplevelser som verkligen levererar resultat.

21 maj 2025
Anmälan stängd
Framtidens marknadsföring
Positionera dig för framtidens marknadsföring med Optimove & Remotion
Marknadsföring utvecklas i rasande takt. Nästa generations branschledare är de som bryter ner silo, och sömlöst förenar data, kreativitet och realtidsoptimering över alla kanaler och kontaktpunkter.
Visa mer
Event
Alla
Kommande
Tidigare

16 okt. 2025
Anmälan stängd
MadTech 2025
MarTech, AdTech och Data
Remotion är stolta att för andra året i rad presentera MadTech 2025, en heldag dedikerad till de senaste innovationerna inom MarTech, AdTech och Data.

26 juni 2025
Anmälan stängd
Lärdomar från en digital framgångssaga
Tillsammans med vår gäst ECCO och partner Insider, utforskar vi tillsammans med Insider hur man kan skala upp personalisering, lansera kampanjer snabbare och skapa kundupplevelser som verkligen levererar resultat.
Visa mer
Event
Alla
Kommande
Tidigare

16 okt. 2025
Anmälan stängd
MadTech 2025
MarTech, AdTech och Data
Remotion är stolta att för andra året i rad presentera MadTech 2025, en heldag dedikerad till de senaste innovationerna inom MarTech, AdTech och Data.

26 juni 2025
Anmälan stängd
Lärdomar från en digital framgångssaga
Tillsammans med vår gäst ECCO och partner Insider, utforskar vi tillsammans med Insider hur man kan skala upp personalisering, lansera kampanjer snabbare och skapa kundupplevelser som verkligen levererar resultat.
Visa mer
Rapporter

Guide till mätning & utvärdering av marknadsföringskampanjer
För B2B företag
Viktiga och tekniska förutsättningar för mätning av digitala B2B marknadsföringskampanjer

Guide till mätning & utvärdering av marknadsföringskampanjer
För B2B företag
Viktiga och tekniska förutsättningar för mätning av digitala B2B marknadsföringskampanjer

Guide till mätning & utvärdering av marknadsföringskampanjer
För B2B företag
Viktiga och tekniska förutsättningar för mätning av digitala B2B marknadsföringskampanjer

Trendrapport 2024
Vad hände under 2024 och med konsumptionen av media?
Sveriges medielandskap utvecklas med AI, integritetsfokus, sociala medieskiften, påverkar strategier och behov av personlig innehåll.

Trendrapport 2024
Vad hände under 2024 och med konsumptionen av media?
Sveriges medielandskap utvecklas med AI, integritetsfokus, sociala medieskiften, påverkar strategier och behov av personlig innehåll.

Trendrapport 2024
Vad hände under 2024 och med konsumptionen av media?
Sveriges medielandskap utvecklas med AI, integritetsfokus, sociala medieskiften, påverkar strategier och behov av personlig innehåll.