Kundprojekt

Personaliseringsimplementation
B2C
Personligare kundresa, mätbara resultat—så hjälper Remotion Byggmax att växa online
Med en use case-driven roadmap har Remotion hjälpt Byggmax att implementera personalisering i sin e-handel. Resultatet? Ett nytt arbetssätt med aktivt kampanjearbete, kontinuerlig testning och påvisad effekt på försäljningen.

Personaliseringsimplementation
B2C
Personligare kundresa, mätbara resultat—så hjälper Remotion Byggmax att växa online
Med en use case-driven roadmap har Remotion hjälpt Byggmax att implementera personalisering i sin e-handel. Resultatet? Ett nytt arbetssätt med aktivt kampanjearbete, kontinuerlig testning och påvisad effekt på försäljningen.

Personaliseringsimplementation
B2C
Personligare kundresa, mätbara resultat—så hjälper Remotion Byggmax att växa online
Med en use case-driven roadmap har Remotion hjälpt Byggmax att implementera personalisering i sin e-handel. Resultatet? Ett nytt arbetssätt med aktivt kampanjearbete, kontinuerlig testning och påvisad effekt på försäljningen.

Strategi & Konceptutveckling
B2C
Retail media som resultatdrivare
Adlibris valde att arbete långsiktigt med Remotion för att ta fram och införa en ny strategi för Retail Media.

Strategi & Konceptutveckling
B2C
Retail media som resultatdrivare
Adlibris valde att arbete långsiktigt med Remotion för att ta fram och införa en ny strategi för Retail Media.

Strategi & Konceptutveckling
B2C
Retail media som resultatdrivare
Adlibris valde att arbete långsiktigt med Remotion för att ta fram och införa en ny strategi för Retail Media.
Inlägg
Alla
Artiklar
Nyheter
Arkiv

23 okt. 2025
5 min
MadTech 2025! Där Teknik, Data & Kreativitet Möts
MadTech 2025 samlade nästan 500 deltagare för att utforska framtidens marknadsföring där teknik, data och kreativitet möts. En dag fylld av AI, innovation och inspiration.

22 okt. 2025
10 min
Full Funnel Marketing: Varför CRM måste börja tänka hela tratten
CRM behöver tänka hela tratten—inte bara konvertering. Full Funnel Marketing låter CRM arbeta med awareness, consideration och conversion för både nya och befintliga kunder. Genom beteendedata, rätt CTA:er och KPI:er blir kommunikationen relevant, datadriven och långsiktigt tillväxtdrivande.

22 okt. 2025
9 min
Triggerbaserad kommunikation: Nyckeln till relevans med effekt!
Triggerbaserad kommunikation ersätter kalenderkampanjer med realtidsdialoger baserade på kundbeteenden och händelser. Resultatet blir mer relevant, effektiv och personlig kommunikation som sker i rätt ögonblick – styrd av kundens behov, inte företagets schema.
Visa mer
Inlägg
Alla
Artiklar
Nyheter
Arkiv

23 okt. 2025
5 min
MadTech 2025! Där Teknik, Data & Kreativitet Möts
MadTech 2025 samlade nästan 500 deltagare för att utforska framtidens marknadsföring där teknik, data och kreativitet möts. En dag fylld av AI, innovation och inspiration.

22 okt. 2025
10 min
Full Funnel Marketing: Varför CRM måste börja tänka hela tratten
CRM behöver tänka hela tratten—inte bara konvertering. Full Funnel Marketing låter CRM arbeta med awareness, consideration och conversion för både nya och befintliga kunder. Genom beteendedata, rätt CTA:er och KPI:er blir kommunikationen relevant, datadriven och långsiktigt tillväxtdrivande.
Visa mer
Inlägg
Alla
Artiklar
Nyheter
Arkiv

23 okt. 2025
5 min
MadTech 2025! Där Teknik, Data & Kreativitet Möts
MadTech 2025 samlade nästan 500 deltagare för att utforska framtidens marknadsföring där teknik, data och kreativitet möts. En dag fylld av AI, innovation och inspiration.

22 okt. 2025
10 min
Full Funnel Marketing: Varför CRM måste börja tänka hela tratten
CRM behöver tänka hela tratten—inte bara konvertering. Full Funnel Marketing låter CRM arbeta med awareness, consideration och conversion för både nya och befintliga kunder. Genom beteendedata, rätt CTA:er och KPI:er blir kommunikationen relevant, datadriven och långsiktigt tillväxtdrivande.
Visa mer
Webinar
Alla
Kommande
Titta nu

Titta nu
Svenska
AI-synlighet 2025
Organisk trafik minskar dramatiskt i takt med att AI-genererade svar och agenter tar över allt fler steg av kundresan. Företag som inte anpassar sig riskerar att tappa både trafik, synlighet och relevans—innan de ens märkt av vad som hänt.

Titta nu
Svenska
AI:s påverkan på brand building & sökordsannonsering
Hur påverkar AI egentligen framtidens sätt att bygga varumärke och annonsera via sök? I detta webinar gästas vi av Elias Malm från Google för att se hur man kan arbeta med skalbarhet och kreativ höjd.

Titta nu
Svenska
Den kompletta digitala kundresan för B2B
Från nykundsbearbetning till leadshantering
Vill du ta din digitala leadgenerering till nästa nivå? Letar du efter sätt att driva mer relevant trafik och skapa en smidigare kundresa online? Då är detta webinar något för dig!
Visa mer
Webinar
Alla
Kommande
Titta nu

Titta nu
Svenska
AI-synlighet 2025
Organisk trafik minskar dramatiskt i takt med att AI-genererade svar och agenter tar över allt fler steg av kundresan. Företag som inte anpassar sig riskerar att tappa både trafik, synlighet och relevans—innan de ens märkt av vad som hänt.

Titta nu
Svenska
AI:s påverkan på brand building & sökordsannonsering
Hur påverkar AI egentligen framtidens sätt att bygga varumärke och annonsera via sök? I detta webinar gästas vi av Elias Malm från Google för att se hur man kan arbeta med skalbarhet och kreativ höjd.
Visa mer
Webinar
Alla
Kommande
Titta nu

Titta nu
Svenska
AI-synlighet 2025
Organisk trafik minskar dramatiskt i takt med att AI-genererade svar och agenter tar över allt fler steg av kundresan. Företag som inte anpassar sig riskerar att tappa både trafik, synlighet och relevans—innan de ens märkt av vad som hänt.

Titta nu
Svenska
AI:s påverkan på brand building & sökordsannonsering
Hur påverkar AI egentligen framtidens sätt att bygga varumärke och annonsera via sök? I detta webinar gästas vi av Elias Malm från Google för att se hur man kan arbeta med skalbarhet och kreativ höjd.
Visa mer
Event
Alla
Kommande
Tidigare

16 okt. 2025
Anmälan stängd
MadTech 2025
MarTech, AdTech och Data
Remotion är stolta att för andra året i rad presentera MadTech 2025, en heldag dedikerad till de senaste innovationerna inom MarTech, AdTech och Data.

26 juni 2025
Anmälan stängd
Lärdomar från en digital framgångssaga
Tillsammans med vår gäst ECCO och partner Insider, utforskar vi tillsammans med Insider hur man kan skala upp personalisering, lansera kampanjer snabbare och skapa kundupplevelser som verkligen levererar resultat.

21 maj 2025
Anmälan stängd
Framtidens marknadsföring
Positionera dig för framtidens marknadsföring med Optimove & Remotion
Marknadsföring utvecklas i rasande takt. Nästa generations branschledare är de som bryter ner silo, och sömlöst förenar data, kreativitet och realtidsoptimering över alla kanaler och kontaktpunkter.
Visa mer
Event
Alla
Kommande
Tidigare

16 okt. 2025
Anmälan stängd
MadTech 2025
MarTech, AdTech och Data
Remotion är stolta att för andra året i rad presentera MadTech 2025, en heldag dedikerad till de senaste innovationerna inom MarTech, AdTech och Data.

26 juni 2025
Anmälan stängd
Lärdomar från en digital framgångssaga
Tillsammans med vår gäst ECCO och partner Insider, utforskar vi tillsammans med Insider hur man kan skala upp personalisering, lansera kampanjer snabbare och skapa kundupplevelser som verkligen levererar resultat.
Visa mer
Event
Alla
Kommande
Tidigare

16 okt. 2025
Anmälan stängd
MadTech 2025
MarTech, AdTech och Data
Remotion är stolta att för andra året i rad presentera MadTech 2025, en heldag dedikerad till de senaste innovationerna inom MarTech, AdTech och Data.

26 juni 2025
Anmälan stängd
Lärdomar från en digital framgångssaga
Tillsammans med vår gäst ECCO och partner Insider, utforskar vi tillsammans med Insider hur man kan skala upp personalisering, lansera kampanjer snabbare och skapa kundupplevelser som verkligen levererar resultat.
Visa mer
Rapporter

Guide till mätning & utvärdering av marknadsföringskampanjer
För B2B företag
Viktiga och tekniska förutsättningar för mätning av digitala B2B marknadsföringskampanjer

Guide till mätning & utvärdering av marknadsföringskampanjer
För B2B företag
Viktiga och tekniska förutsättningar för mätning av digitala B2B marknadsföringskampanjer

Guide till mätning & utvärdering av marknadsföringskampanjer
För B2B företag
Viktiga och tekniska förutsättningar för mätning av digitala B2B marknadsföringskampanjer

Trendrapport 2024
Vad hände under 2024 och med konsumptionen av media?
Sveriges medielandskap utvecklas med AI, integritetsfokus, sociala medieskiften, påverkar strategier och behov av personlig innehåll.

Trendrapport 2024
Vad hände under 2024 och med konsumptionen av media?
Sveriges medielandskap utvecklas med AI, integritetsfokus, sociala medieskiften, påverkar strategier och behov av personlig innehåll.

Trendrapport 2024
Vad hände under 2024 och med konsumptionen av media?
Sveriges medielandskap utvecklas med AI, integritetsfokus, sociala medieskiften, påverkar strategier och behov av personlig innehåll.