Datadriven och digital marknadsföring
Från strategi till kundupplevelse. Vi hjälper er att utveckla datadriven marknadsföring som skapar relevans, stärker kundrelationer och driver affärsresultat.
Gedigen erfarenhet och djup specialistkunskap
Från strategi till genomförande – vi leder hela resan
Marknadsföring, arbetssätt och IT – i sömlös samverkan
Datadriven och digital marknadsföring
Från strategi till kundupplevelse. Vi hjälper er att utveckla datadriven marknadsföring som skapar relevans, stärker kundrelationer och driver affärsresultat.
Gedigen erfarenhet och djup specialistkunskap
Från strategi till genomförande – vi leder hela resan
Marknadsföring, arbetssätt och IT – i sömlös samverkan
Datadriven och digital marknadsföring
Från strategi till kundupplevelse. Vi hjälper er att utveckla datadriven marknadsföring som skapar relevans, stärker kundrelationer och driver affärsresultat.
Gedigen erfarenhet och djup specialistkunskap
Från strategi till genomförande – vi leder hela resan
Marknadsföring, arbetssätt och IT – i sömlös samverkan
Datadrivet som gör skillnad
Vi stöttar företag och organisationer i att bygga en modern marknadsföring som kombinerar strategi, teknik och innehåll. Genom personalisering i alla kanaler – oavsett bransch – skapas kundupplevelser som är både relevanta och effektiva.
Vi hjälper mer med
Strategiska förstudier som kartlägger målbild, affärskrav, IT-arkitektur, business case och roadmap.
Upphandlingar av plattformar för marknadsdomänen, t.ex. CDP, MA, PIM/DAM, webbpersonaliserings- och sökplattformar.
Implementering av tekniklösningar för marknadsföring och kundkommunikation.
Affärsinförande av nya kunddialoger och arbetssätt.
Specialistkompetens för uppsättning av kunddialoger och kampanjflöden.
Marketing as a Service – outsourcing av hela eller delar av marknadsaktiviteterna.
Resultatet – relevans och tillväxt
Ni får en digital marknadsföring som är insiktsdriven, skalbar och anpassad för att skapa bättre kundupplevelser och långsiktig affärstillväxt
Elena Gomez
Marketing automation manager
Remotion har genom välplanerade och engagerande workshops hjälpt oss att få fram värdefulla insikter. Deras lyhördhet och stöd genom processen har varit en viktig del av ett givande samarbete.
Elena Gomez
Marketing automation manager
Remotion har genom välplanerade och engagerande workshops hjälpt oss att få fram värdefulla insikter. Deras lyhördhet och stöd genom processen har varit en viktig del av ett givande samarbete.
Elena Gomez
Marketing automation manager
Remotion har genom välplanerade och engagerande workshops hjälpt oss att få fram värdefulla insikter. Deras lyhördhet och stöd genom processen har varit en viktig del av ett givande samarbete.
Hannes Bünger
Partner & Business Developer på Remotion

Hannes Bünger
Partner & Business Developer på Remotion

Hannes Bünger
Partner & Business Developer på Remotion

Expertkollegor

Axel Eklund
Business Developer & MA specialist

Axel Eklund
Business Developer & MA specialist

Axel Eklund
Business Developer & MA specialist

Hannes Bünger
Partner & Business Developer

Hannes Bünger
Partner & Business Developer

Hannes Bünger
Partner & Business Developer

Jesper Molinder
Management Consultant & CRM/CDP Specialist

Jesper Molinder
Management Consultant & CRM/CDP Specialist

Jesper Molinder
Management Consultant & CRM/CDP Specialist

Max Grassi
Personalization Specialist

Max Grassi
Personalization Specialist

Max Grassi
Personalization Specialist

Per Willebrand
CEO & IT Architect

Per Willebrand
CEO & IT Architect

Per Willebrand
CEO & IT Architect
Frågor & svar
Vi får ofta många frågor kopplat till våra tjänster. Nedan har vi samlat de allra vanligaste för just Datadriven och digital marknadsföring.
Behöver min organisation en CDP?
Behöver min organisation en CDP?
Hur bryter jag ner silos i organisatioiinen?
Hur bryter jag ner silos i organisatioiinen?
Hur kommer AI att påverka datadriven marknadsföring?
Hur kommer AI att påverka datadriven marknadsföring?
Hur ökar jag effekten av mina datadrivna kunddialoger?
Hur ökar jag effekten av mina datadrivna kunddialoger?
Samarbeten & kundprojekt

Personaliseringsimplementation
B2C
Personligare kundresa, mätbara resultat—så hjälper Remotion Byggmax att växa online
Med en use case-driven roadmap har Remotion hjälpt Byggmax att implementera personalisering i sin e-handel. Resultatet? Ett nytt arbetssätt med aktivt kampanjearbete, kontinuerlig testning och påvisad effekt på försäljningen.

Strategi & Konceptutveckling
B2C
Retail media som resultatdrivare
Adlibris valde att arbete långsiktigt med Remotion för att ta fram och införa en ny strategi för Retail Media.

Omnikanal & Personalisering
B2C
Smartare kommunikation, starkare konvertering—Så tog Sambla nästa steg med Remotion
Remotion hjälpte Sambla att skapa en roadmap för datadriven kundkommunikation—och fick fortsatt förtroende att stötta i både kampanjutveckling och implementering av en mer träffsäker och skalbar kommunikation.

Sociala marknadsföring
B2C
Slutsålda solglasögon på mindre än 30 dagar
Lensway är en ledande nätbutik som specialiserar sig på kontaktlinser och glasögon i Norden. Varje år lanserar Lensway sin sommar- och höstkampanj, där kunderna får ett par gratis solglasögon av märket NORR vid köp av kontaktlinser.

Influencersamarbete
B2C
10% fler skolansökningar för Lantbrukarnas Riksförbund
Lantbrukarnas Riksförbund (LRF), är en framstående organisation som representerar intressena hos svenska bönder, skogsbrukare och landsbygdsföretagare. Den erkänner den viktiga rollen som jordbruk och skogsbruk spelar Sverige och framtiden.

Social marknadsföring
B2B
Europeisk B2B-marknadsföring för innovationshubben Epicenter
Epicenter är en digital innovationshub i Stockholm som förenar entreprenörer och tech-startups. Genom samarbete och kunskapsutbyte hjälper medlemmarna att växa och skapa framtidens banbrytande lösningar.

E-handel
B2C
Funnelmarknadsföring i sociala medier för detalj- och e-handel
Kjell & Company är en ledande svensk elektronikhandlare med ett brett sortiment & kunniga experter. Uppdraget var att förbättra narvaron online & synligheten i sökmotorer genom datadrivna metoder och SEO, för en bättre omnikanalsupplevelse.

Sociala marknadsföring
B2B
Försäljning av kontorsmaterial och företagstjänster
Office Depot Sverige erbjuder kontorsprodukter och affärslösningar främst för företag, men också konsumenter. De fokuserar på pålitlig service, brett sortiment och hållbarhet.

Innehållsproduktion
B2C
Retailmarknadsföring under årets mest konkurrenskraftiga period
Real Techniques är ett internationellt erkänt skönhetsmärke som erbjuder högkvalitativa makeup-verktyg. I Sverige uppskattas de för sin prisvärdhet och pålitliga prestanda, vilket gör dem till ett populärt val för både amatörer och proffs.

Appnedladdningar
B2C
Resan mot Stockholms största bildelningstjänst på sex månader
I oktober 2018 fick Stockholm sin första elbilspool, och med 300 tillgängliga Aimo-bilar på Stockholms gator lanserades Aimo.

Franchisemarknadsföring
B2C
Att mäta offlinekonvertering och bygga en global franchise-struktur
O’Learys är en svensk franchisekedja som erbjuder en amerikansk sportbar och restaurangupplevelse. Den första restaurangen öppnade den 16 november 1988 i Göteborg. I december 2017 hade O’Learys expanderat till 126 restauranger i 13 länder.

Varumärkesstudie
B2C
En av de mest framgångsrika varumärkesstudierna
Bravo är ett av Sveriges mest kända varumärken inom livsmedels- och dryckesektorn, särskilt erkänd som landets bästsäljande juice. Under åren har Bravo utökat sitt produktsortiment till att omfatta erbjudanden som Bravo Smoothie.

Webbutveckling
B2C
Färgstark webb för Alcros nya studiobutiker
Alcro Studio vände sig till oss på Remotion för hjälp med utvecklingen av en ny webbsida med fokus på att sprida kunskap och inspiration samt samla alla de butiker som förvärvats runtom i hela landet.

Personalisering
B2C
Resan mot mer personaliserade kundrelationer
För att stärka kundrelationerna och driva lojalitet insåg hotellkedjan att det krävdes mer avancerade, datadrivna möjligheter för att öka relevansen i sin kommunikation.

Förstudie
B2B
Fråmgångsrik tillväxt för en av Sveriges ledande solgrossister
För att nå sina tillväxtmål och expandera i Norden behövde KP Energy höja ambitionsnivån för kundrekrytering. Remotion hjälpte med en förstudie som definierade en go-to-market-strategi och digitalisering av försäljningsinsatser.
Samarbeten & kundprojekt

Personaliseringsimplementation
B2C
Personligare kundresa, mätbara resultat—så hjälper Remotion Byggmax att växa online
Med en use case-driven roadmap har Remotion hjälpt Byggmax att implementera personalisering i sin e-handel. Resultatet? Ett nytt arbetssätt med aktivt kampanjearbete, kontinuerlig testning och påvisad effekt på försäljningen.

Strategi & Konceptutveckling
B2C
Retail media som resultatdrivare
Adlibris valde att arbete långsiktigt med Remotion för att ta fram och införa en ny strategi för Retail Media.

Omnikanal & Personalisering
B2C
Smartare kommunikation, starkare konvertering—Så tog Sambla nästa steg med Remotion
Remotion hjälpte Sambla att skapa en roadmap för datadriven kundkommunikation—och fick fortsatt förtroende att stötta i både kampanjutveckling och implementering av en mer träffsäker och skalbar kommunikation.

Sociala marknadsföring
B2C
Slutsålda solglasögon på mindre än 30 dagar
Lensway är en ledande nätbutik som specialiserar sig på kontaktlinser och glasögon i Norden. Varje år lanserar Lensway sin sommar- och höstkampanj, där kunderna får ett par gratis solglasögon av märket NORR vid köp av kontaktlinser.

Influencersamarbete
B2C
10% fler skolansökningar för Lantbrukarnas Riksförbund
Lantbrukarnas Riksförbund (LRF), är en framstående organisation som representerar intressena hos svenska bönder, skogsbrukare och landsbygdsföretagare. Den erkänner den viktiga rollen som jordbruk och skogsbruk spelar Sverige och framtiden.

Social marknadsföring
B2B
Europeisk B2B-marknadsföring för innovationshubben Epicenter
Epicenter är en digital innovationshub i Stockholm som förenar entreprenörer och tech-startups. Genom samarbete och kunskapsutbyte hjälper medlemmarna att växa och skapa framtidens banbrytande lösningar.

E-handel
B2C
Funnelmarknadsföring i sociala medier för detalj- och e-handel
Kjell & Company är en ledande svensk elektronikhandlare med ett brett sortiment & kunniga experter. Uppdraget var att förbättra narvaron online & synligheten i sökmotorer genom datadrivna metoder och SEO, för en bättre omnikanalsupplevelse.

Sociala marknadsföring
B2B
Försäljning av kontorsmaterial och företagstjänster
Office Depot Sverige erbjuder kontorsprodukter och affärslösningar främst för företag, men också konsumenter. De fokuserar på pålitlig service, brett sortiment och hållbarhet.

Innehållsproduktion
B2C
Retailmarknadsföring under årets mest konkurrenskraftiga period
Real Techniques är ett internationellt erkänt skönhetsmärke som erbjuder högkvalitativa makeup-verktyg. I Sverige uppskattas de för sin prisvärdhet och pålitliga prestanda, vilket gör dem till ett populärt val för både amatörer och proffs.

Appnedladdningar
B2C
Resan mot Stockholms största bildelningstjänst på sex månader
I oktober 2018 fick Stockholm sin första elbilspool, och med 300 tillgängliga Aimo-bilar på Stockholms gator lanserades Aimo.

Franchisemarknadsföring
B2C
Att mäta offlinekonvertering och bygga en global franchise-struktur
O’Learys är en svensk franchisekedja som erbjuder en amerikansk sportbar och restaurangupplevelse. Den första restaurangen öppnade den 16 november 1988 i Göteborg. I december 2017 hade O’Learys expanderat till 126 restauranger i 13 länder.

Varumärkesstudie
B2C
En av de mest framgångsrika varumärkesstudierna
Bravo är ett av Sveriges mest kända varumärken inom livsmedels- och dryckesektorn, särskilt erkänd som landets bästsäljande juice. Under åren har Bravo utökat sitt produktsortiment till att omfatta erbjudanden som Bravo Smoothie.

Webbutveckling
B2C
Färgstark webb för Alcros nya studiobutiker
Alcro Studio vände sig till oss på Remotion för hjälp med utvecklingen av en ny webbsida med fokus på att sprida kunskap och inspiration samt samla alla de butiker som förvärvats runtom i hela landet.

Personalisering
B2C
Resan mot mer personaliserade kundrelationer
För att stärka kundrelationerna och driva lojalitet insåg hotellkedjan att det krävdes mer avancerade, datadrivna möjligheter för att öka relevansen i sin kommunikation.

Förstudie
B2B
Fråmgångsrik tillväxt för en av Sveriges ledande solgrossister
För att nå sina tillväxtmål och expandera i Norden behövde KP Energy höja ambitionsnivån för kundrekrytering. Remotion hjälpte med en förstudie som definierade en go-to-market-strategi och digitalisering av försäljningsinsatser.
Visa alla tjänster
Visa alla tjänster