Kundstrategi
Vi skapar kundstrategier som bygger relationer, driver tillväxt och maximerar värde—från första kontakt till långsiktig lojalitet.
Datadrivet & kundnära – strategi baserad på insikter och förstapartsdata
Helhetsperspektiv – från go-to-market till lojalitetsbyggande initiativ
Teknik & strategi i kombination – CRM/MA-lösningar som fungerar i praktiken
Kundstrategi
Vi skapar kundstrategier som bygger relationer, driver tillväxt och maximerar värde—från första kontakt till långsiktig lojalitet.
Datadrivet & kundnära – strategi baserad på insikter och förstapartsdata
Helhetsperspektiv – från go-to-market till lojalitetsbyggande initiativ
Teknik & strategi i kombination – CRM/MA-lösningar som fungerar i praktiken
Kundstrategi
Vi skapar kundstrategier som bygger relationer, driver tillväxt och maximerar värde—från första kontakt till långsiktig lojalitet.
Datadrivet & kundnära – strategi baserad på insikter och förstapartsdata
Helhetsperspektiv – från go-to-market till lojalitetsbyggande initiativ
Teknik & strategi i kombination – CRM/MA-lösningar som fungerar i praktiken
Från insikt till lojal kund
Vi hjälper er att utveckla en kundstrategi som bygger relationer, driver tillväxt och maximerar värdet i varje steg av kundresan.
Strategi som utgår från kunden
En stark kundstrategi handlar om att förstå era kunder på djupet och möta dem med rätt budskap i rätt kanal vid rätt tillfälle. Vi kombinerar data, verktyg och kreativitet för att skapa flöden och strategier som fungerar – från första kontakt till långsiktig lojalitet.
Vi hjälper er med
Go-to-market-strategi – tydlig plan för hur ni når och engagerar rätt målgrupper
Email kundresor – skräddarsydda flöden i ert email verktyg
Full funnel-strategi – utnyttja förstapartsdata i hela sälj- och marknadsprocessen
CRM & marketing automation – struktur, uppsättning och optimering för ökad effektivitet
Kundresemappning & insikter – förstå kundens behov och skapa relevanta upplevelser
Resultatet – starkare relationer och högre värde
Ni får en kundstrategi som både stärker affärsresultaten och bygger långsiktig lojalitet. Genom att kombinera insikter, data och verktyg hjälper vi er att skapa kundresor som gör skillnad.
Max Grassi
Personalization Specialist på Remotion

Max Grassi
Personalization Specialist på Remotion

Max Grassi
Personalization Specialist på Remotion

Expertkollegor

Anna Andersers
MA Specialist

Anna Andersers
MA Specialist

Anna Andersers
MA Specialist

Axel Eklund
Business Developer & MA specialist

Axel Eklund
Business Developer & MA specialist

Axel Eklund
Business Developer & MA specialist

Fernando Figarola
MA & Integration Specialist

Fernando Figarola
MA & Integration Specialist

Fernando Figarola
MA & Integration Specialist

Marcus Bodin
Paid Media & MA Specialist

Marcus Bodin
Paid Media & MA Specialist

Marcus Bodin
Paid Media & MA Specialist

Martin Gunnarsson
MA Specialist

Martin Gunnarsson
MA Specialist

Martin Gunnarsson
MA Specialist
Frågor & svar
Vi får ofta många frågor kopplat till våra tjänster. Nedan har vi samlat de allra vanligaste för just Kundstrategi.
Hur arbetar ni med kundresor?
Hur arbetar ni med kundresor?
Hur snabbt ser vi resultat?
Hur snabbt ser vi resultat?
Vad är en kundstrategi?
Vad är en kundstrategi?
Vad är skillnaden mellan marknadsföringsstrategi och kundstrategi?
Vad är skillnaden mellan marknadsföringsstrategi och kundstrategi?
Vilka verktyg jobbar ni med?
Vilka verktyg jobbar ni med?
Samarbeten & kundprojekt

Personaliseringsimplementation
B2C
Personligare kundresa, mätbara resultat—så hjälper Remotion Byggmax att växa online
Med en use case-driven roadmap har Remotion hjälpt Byggmax att implementera personalisering i sin e-handel. Resultatet? Ett nytt arbetssätt med aktivt kampanjearbete, kontinuerlig testning och påvisad effekt på försäljningen.

Strategi & Konceptutveckling
B2C
Retail media som resultatdrivare
Adlibris valde att arbete långsiktigt med Remotion för att ta fram och införa en ny strategi för Retail Media.

Omnikanal & Personalisering
B2C
Smartare kommunikation, starkare konvertering—Så tog Sambla nästa steg med Remotion
Remotion hjälpte Sambla att skapa en roadmap för datadriven kundkommunikation—och fick fortsatt förtroende att stötta i både kampanjutveckling och implementering av en mer träffsäker och skalbar kommunikation.

Sociala marknadsföring
B2C
Slutsålda solglasögon på mindre än 30 dagar
Lensway är en ledande nätbutik som specialiserar sig på kontaktlinser och glasögon i Norden. Varje år lanserar Lensway sin sommar- och höstkampanj, där kunderna får ett par gratis solglasögon av märket NORR vid köp av kontaktlinser.

Influencersamarbete
B2C
10% fler skolansökningar för Lantbrukarnas Riksförbund
Lantbrukarnas Riksförbund (LRF), är en framstående organisation som representerar intressena hos svenska bönder, skogsbrukare och landsbygdsföretagare. Den erkänner den viktiga rollen som jordbruk och skogsbruk spelar Sverige och framtiden.

Social marknadsföring
B2B
Europeisk B2B-marknadsföring för innovationshubben Epicenter
Epicenter är en digital innovationshub i Stockholm som förenar entreprenörer och tech-startups. Genom samarbete och kunskapsutbyte hjälper medlemmarna att växa och skapa framtidens banbrytande lösningar.

E-handel
B2C
Funnelmarknadsföring i sociala medier för detalj- och e-handel
Kjell & Company är en ledande svensk elektronikhandlare med ett brett sortiment & kunniga experter. Uppdraget var att förbättra narvaron online & synligheten i sökmotorer genom datadrivna metoder och SEO, för en bättre omnikanalsupplevelse.

Sociala marknadsföring
B2B
Försäljning av kontorsmaterial och företagstjänster
Office Depot Sverige erbjuder kontorsprodukter och affärslösningar främst för företag, men också konsumenter. De fokuserar på pålitlig service, brett sortiment och hållbarhet.

Innehållsproduktion
B2C
Retailmarknadsföring under årets mest konkurrenskraftiga period
Real Techniques är ett internationellt erkänt skönhetsmärke som erbjuder högkvalitativa makeup-verktyg. I Sverige uppskattas de för sin prisvärdhet och pålitliga prestanda, vilket gör dem till ett populärt val för både amatörer och proffs.

Appnedladdningar
B2C
Resan mot Stockholms största bildelningstjänst på sex månader
I oktober 2018 fick Stockholm sin första elbilspool, och med 300 tillgängliga Aimo-bilar på Stockholms gator lanserades Aimo.

Franchisemarknadsföring
B2C
Att mäta offlinekonvertering och bygga en global franchise-struktur
O’Learys är en svensk franchisekedja som erbjuder en amerikansk sportbar och restaurangupplevelse. Den första restaurangen öppnade den 16 november 1988 i Göteborg. I december 2017 hade O’Learys expanderat till 126 restauranger i 13 länder.

Varumärkesstudie
B2C
En av de mest framgångsrika varumärkesstudierna
Bravo är ett av Sveriges mest kända varumärken inom livsmedels- och dryckesektorn, särskilt erkänd som landets bästsäljande juice. Under åren har Bravo utökat sitt produktsortiment till att omfatta erbjudanden som Bravo Smoothie.

Webbutveckling
B2C
Färgstark webb för Alcros nya studiobutiker
Alcro Studio vände sig till oss på Remotion för hjälp med utvecklingen av en ny webbsida med fokus på att sprida kunskap och inspiration samt samla alla de butiker som förvärvats runtom i hela landet.

Personalisering
B2C
Resan mot mer personaliserade kundrelationer
För att stärka kundrelationerna och driva lojalitet insåg hotellkedjan att det krävdes mer avancerade, datadrivna möjligheter för att öka relevansen i sin kommunikation.

Förstudie
B2B
Fråmgångsrik tillväxt för en av Sveriges ledande solgrossister
För att nå sina tillväxtmål och expandera i Norden behövde KP Energy höja ambitionsnivån för kundrekrytering. Remotion hjälpte med en förstudie som definierade en go-to-market-strategi och digitalisering av försäljningsinsatser.
Samarbeten & kundprojekt

Personaliseringsimplementation
B2C
Personligare kundresa, mätbara resultat—så hjälper Remotion Byggmax att växa online
Med en use case-driven roadmap har Remotion hjälpt Byggmax att implementera personalisering i sin e-handel. Resultatet? Ett nytt arbetssätt med aktivt kampanjearbete, kontinuerlig testning och påvisad effekt på försäljningen.

Strategi & Konceptutveckling
B2C
Retail media som resultatdrivare
Adlibris valde att arbete långsiktigt med Remotion för att ta fram och införa en ny strategi för Retail Media.

Omnikanal & Personalisering
B2C
Smartare kommunikation, starkare konvertering—Så tog Sambla nästa steg med Remotion
Remotion hjälpte Sambla att skapa en roadmap för datadriven kundkommunikation—och fick fortsatt förtroende att stötta i både kampanjutveckling och implementering av en mer träffsäker och skalbar kommunikation.

Sociala marknadsföring
B2C
Slutsålda solglasögon på mindre än 30 dagar
Lensway är en ledande nätbutik som specialiserar sig på kontaktlinser och glasögon i Norden. Varje år lanserar Lensway sin sommar- och höstkampanj, där kunderna får ett par gratis solglasögon av märket NORR vid köp av kontaktlinser.

Influencersamarbete
B2C
10% fler skolansökningar för Lantbrukarnas Riksförbund
Lantbrukarnas Riksförbund (LRF), är en framstående organisation som representerar intressena hos svenska bönder, skogsbrukare och landsbygdsföretagare. Den erkänner den viktiga rollen som jordbruk och skogsbruk spelar Sverige och framtiden.

Social marknadsföring
B2B
Europeisk B2B-marknadsföring för innovationshubben Epicenter
Epicenter är en digital innovationshub i Stockholm som förenar entreprenörer och tech-startups. Genom samarbete och kunskapsutbyte hjälper medlemmarna att växa och skapa framtidens banbrytande lösningar.

E-handel
B2C
Funnelmarknadsföring i sociala medier för detalj- och e-handel
Kjell & Company är en ledande svensk elektronikhandlare med ett brett sortiment & kunniga experter. Uppdraget var att förbättra narvaron online & synligheten i sökmotorer genom datadrivna metoder och SEO, för en bättre omnikanalsupplevelse.

Sociala marknadsföring
B2B
Försäljning av kontorsmaterial och företagstjänster
Office Depot Sverige erbjuder kontorsprodukter och affärslösningar främst för företag, men också konsumenter. De fokuserar på pålitlig service, brett sortiment och hållbarhet.

Innehållsproduktion
B2C
Retailmarknadsföring under årets mest konkurrenskraftiga period
Real Techniques är ett internationellt erkänt skönhetsmärke som erbjuder högkvalitativa makeup-verktyg. I Sverige uppskattas de för sin prisvärdhet och pålitliga prestanda, vilket gör dem till ett populärt val för både amatörer och proffs.

Appnedladdningar
B2C
Resan mot Stockholms största bildelningstjänst på sex månader
I oktober 2018 fick Stockholm sin första elbilspool, och med 300 tillgängliga Aimo-bilar på Stockholms gator lanserades Aimo.

Franchisemarknadsföring
B2C
Att mäta offlinekonvertering och bygga en global franchise-struktur
O’Learys är en svensk franchisekedja som erbjuder en amerikansk sportbar och restaurangupplevelse. Den första restaurangen öppnade den 16 november 1988 i Göteborg. I december 2017 hade O’Learys expanderat till 126 restauranger i 13 länder.

Varumärkesstudie
B2C
En av de mest framgångsrika varumärkesstudierna
Bravo är ett av Sveriges mest kända varumärken inom livsmedels- och dryckesektorn, särskilt erkänd som landets bästsäljande juice. Under åren har Bravo utökat sitt produktsortiment till att omfatta erbjudanden som Bravo Smoothie.

Webbutveckling
B2C
Färgstark webb för Alcros nya studiobutiker
Alcro Studio vände sig till oss på Remotion för hjälp med utvecklingen av en ny webbsida med fokus på att sprida kunskap och inspiration samt samla alla de butiker som förvärvats runtom i hela landet.

Personalisering
B2C
Resan mot mer personaliserade kundrelationer
För att stärka kundrelationerna och driva lojalitet insåg hotellkedjan att det krävdes mer avancerade, datadrivna möjligheter för att öka relevansen i sin kommunikation.

Förstudie
B2B
Fråmgångsrik tillväxt för en av Sveriges ledande solgrossister
För att nå sina tillväxtmål och expandera i Norden behövde KP Energy höja ambitionsnivån för kundrekrytering. Remotion hjälpte med en förstudie som definierade en go-to-market-strategi och digitalisering av försäljningsinsatser.
Visa alla tjänster
Visa alla tjänster